Angola : Rafael Marques and Mariano Bras acquitted at last

first_imgNews Angola’s 2017 press law criminalizes defamation and allows the government to directly suspend media outlets without any reference to the courts. July 9, 2018 Angola : Rafael Marques and Mariano Bras acquitted at last News On Thursday 5, RSF had asked to drop all the charges against the two journalists and called for the promises toward press freedom made by the new authorities to be translated into action. RSF_en to go further Reporters Without Borders (RSF) is relieved to learn that Angolan journalists Rafael Marques and Mariano Bras were acquitted on criminal defamation charges on 6 July. Help by sharing this information News Les journalistes Rafael Marques et Mariano Bras, vendredi 6 juillet à Luanda, Angola. © AMPE ROGERIO / AFP October 9, 2020 Find out more AngolaAfrica CorruptionConflicts of interestJudicial harassmentFreedom of expression center_img Follow the news on Angola AngolaAfrica CorruptionConflicts of interestJudicial harassmentFreedom of expression Angolan police unleash dog on reporter covering protest Organisation February 17, 2021 Find out more Cyber-attacks against Angolan news site and reporter “By recognizing that these journalists simply exercised ‘their right to inform,’ the Luanda court has sent a strong message of support for the freedom to do investigative reporting, including on cases of corruption involving senior officials,” said Arnaud Froger, the head of RSF’s Africa desk. “We now ask the authorities to overhaul Angola’s very draconian press legislation in order to create a favourable environment for the freedom to inform,” October 28, 2020 Find out more Crackdown on reporters covering Luanda demonstration Receive email alerts Newslast_img read more

Student gets nearly four years for criticising regime online

first_img Iran: Press freedom violations recounted in real time January 2020 News Follow the news on Iran Help by sharing this information IranMiddle East – North Africa March 18, 2021 Find out more IranMiddle East – North Africa to go further News Receive email alerts Organisation center_img February 25, 2021 Find out more RSF_en June 9, 2021 Find out more Reporters Without Borders protested strongly today against a three years and 10 months prison sentence passed on theology student Mojtaba Lotfi for allegedly posting “lies” on the Internet. “The Iranian regime has once more shown it does not tolerate criticism, even from its own religious people,” the worldwide press freedom organisation said.Lofti was released on bail of 650 million rials (80 000 euros) after his 14 August sentence by a religious court in the holy city of Qom pending an appeal at a date not yet announced. He was tried in late July.———————————–3.08.2004Taking tougher line on Internet, authorities try cyber-dissident and draft harsh bill Reporters Without Borders voiced concern today about increased efforts by the Iranian authorities to gag the Internet, including the trial of a theology student at the end of July for a message posted on a news website and a proposed law that would throttle online dissent.”The authorities recently took a tougher line with online publications and we saw censorship being stepped up since the legislative elections in February,” the organisation said. “Now they seem to be going a step further by directly targeting cyber-dissidents and by preparing a bill that would give a legal basis for cracking down.”Cyber-dissident brought to trialMojtaba Lotfi, a theologian and former journalist with the reformist daily Khordad (which was closed in 2000), was arrested at the start of May and imprisoned in the holy city of Qom. Reporters Without Borders has been told that he was tried at the end of July for “spying” and for “publishing false information” but the judicial authorities have not announced their verdict.Lotfi posted an article entitled “Respect for human rights in cases involving the clergy” on www.naqshineh.com, a website based in Qom. Naqshineh is also subject to judicial proceedings, in particular because of articles about the recent legislative elections. The site has been blocked since March on the orders of the Qom authorities.Disturbing billReporters Without Borders has examined the official draft of the proposed law “on the punishment of crimes linked to the Internet,” published in February in the newspaper Iran. It would create a legislative framework that would severely restrict free expression online.It proposes prison sentences of one to three years for the dissemination of “information that poses a threat for the country’s internal or external security” and five to 15 years if the information is passed to “foreign states or foreign organisations.”The bill envisages combatting “nauseating” content such as “sexual organs or sexual acts, including those involving heterosexual relations as well as homosexual relations or relations with animals.” The sentences proposed for this kind of offence are up to a year in prison and a fine of 10 million rials (950 euros).One of the most serious crimes in this draft law is the dissemination of “false information” about the Supreme Guide or other regime officials, which is punishable by six months in prison and a 10 million rials fine.The bill also defines the responsibilities of Internet companies such as cybercafés and ISPs, which would be required to monitor all content to which they offer access, and would have to block “nauseating” or illegal sites. They would also be required to alert the police and help identify those responsible for disseminating such content.Cybercafé and ISP owners who did not comply would risk sentences of up to five years in prison, the closure of their company and a ban on working in the Internet sector for as long as the judge saw fit. They would also be required to preserve all connection data and the identity of their clients for three months after each online session.The police would not need a judge’s authorisation in order to search Internet users’ homes or the premises of any legal entity involved in Internet activity. And when carrying out searches, the police would be able to confiscate any computer equipment or computer files. At the same time, an individual or company could refuse to let the police conduct a search, in which case the police would have to get a court warrant.In its final section, the bill’s authors say the legislation should conform to international norms and conventions concerning the Internet and they propose that a commission be set up both to study this issue and to explain the Islamic Republic’s measures to the international community. But they add: “the foreign laws will not apply if they are contrary to the sharia or Iranian law of if they run counter to the country’s security and interest.” After Hengameh Shahidi’s pardon, RSF asks Supreme Leader to free all imprisoned journalists August 18, 2004 – Updated on January 20, 2016 Student gets nearly four years for criticising regime online News News Call for Iranian New Year pardons for Iran’s 21 imprisoned journalistslast_img read more

Maldivian president’s comms chief accused of sexually harassing journalist

first_img News July 15, 2020 Maldivian president’s comms chief accused of sexually harassing journalist The Indian Ocean archipelago is ranked 79th out of 180 countries in the 2020 Index. Rae Munavvar is pictured among other journalists of The Edition, at the launching ceremony on May 15, 2018 (photo: Nishan Ali / edition.mv). to go further RSF_en Reporters Without Borders (RSF) calls on Maldives’ President Ibu Solih to adopt appropriate sanctions in the case of a newspaper editor who says she was sexually harassed by his head of communications and who filed complaints months ago without any action being taken. Maldives: Opposition TV channel threatened, three journalists arrested Help by sharing this information RSF has learned that Munavvar and her news organization reported the alleged harassment to the president’s office immediately after it took place, nearly 18 months ago, but the president’s office took seven months to acknowledge receipt and then took no action. September 12, 2018 Find out more RSF calls for open trial of Maldivian blogger’s accused murderers Inaction After an administration that was very hostile to any journalistic criticism took over in 2013, Maldives’ ranking in RSF’s World Press Freedom Index fell from 103rd that year to 120th in 2018. Ibrahim Mohamed “Ibu” Solih’s election as president in September 2018 raised many hopes that, for the most part, have yet to be realized. News “The shocking inaction in response to Rae Munavvar’s complaints is indicative of serious problems with the Maldivian administration and police,” said Daniel Bastard, the head of RSF’s Asia-Pacific desk.center_img MaldivesAsia – Pacific Conflicts of interestCorruptionWomenImpunity News Organisation Receive email alerts News MaldivesAsia – Pacific Conflicts of interestCorruptionWomenImpunity “We call on President Ibu Solih to intervene at once by firing his communications director and launching an internal investigation into this unacceptable case of sexual harassment combined with an attempt to bribe a journalist. The credibility of the rule of law in the Republic of Maldives is at stake.” Follow the news on Maldives Rae Munavvar, the editor of The Edition, the English-language version of the Mihaaru daily newspaper, reported in a tweet on 8 July that no action had been taken in response to the formal complaints she filed on 4 February of this year against Hassan Ismail, the secretary of communications at the president’s office. Munavvar alleges that, at a meeting in February 2019, Ismail offered her staff training opportunities and exclusive access, including on foreign presidential visits, if she “spent some time” with him in a resort or in his apartment in Sri Lanka. He also allegedly offered to help her father, a former attorney general, get a prestigious post in the administration. April 23, 2018 Find out more RSF seeks press freedom pledges from Maldives presidential candidates In the absence of any action, Munavvar finally filed formal sexual harassment complaints with the president’s office, the police and the Anti-Corruption Commission on 4 February, one year after the event. But again, no action was taken, and it was only after her tweet on 8 July that the police responded (on Twitter) that an investigation had been opened. March 20, 2018 Find out morelast_img read more

RSF decries online attacks against The Intercept Brasil’s journalists

first_img Organisation Receive email alerts RSF begins research into mechanisms for protecting journalists in Latin America Reports to go further 2011-2020: A study of journalist murders in Latin America confirms the importance of strengthening protection policies News April 15, 2021 Find out more Follow the news on Brazil BrazilAmericas Condemning abusesProtecting journalistsProtecting sources CorruptionInternetFreedom of expressionViolence News June 19, 2019 RSF decries online attacks against The Intercept Brasil’s journalistscenter_img Reporters Without Borders (RSF) condemns the wave of verbal attacks and threats against Rio de Janeiro-based US journalist Glenn Greenwald, and against his family and colleagues, following the publication of leaks on The Intercept Brasil website showing controversial internal discussions by the Operation Car Wash anti-corruption task force of prosecutors along with then-Judge Sergio Moro, now justice minister for Brazilian President Jair Bolsonaro. RSF is appalled by the poisonous climate for investigative journalism in Brazil and calls on the country’s authorities to guarantee the confidentiality of journalists’ sources and to investigate the threats received by the website and its representatives. News Glenn Greenwald- Source- Gage Skidmore/ Flickr Help by sharing this information BrazilAmericas Condemning abusesProtecting journalistsProtecting sources CorruptionInternetFreedom of expressionViolence RSF_en April 27, 2021 Find out more May 13, 2021 Find out more The attacks began on 9 June, immediately after The Intercept Brasil published a series of leaks exposing serious irregularities in “Operation Car Wash,” one of the most important corruption investigations in Brazil’s history.The target of the first attacks was Greenwald, the co-founder of the English-language investigative news website The Intercept, and editor of The Intercept Brasil, its Portuguese-language sister site.Then his family and the website’s staff was attacked. On 11 June, Greenwald’s husband, federal congressman David Miranda, filed a complaint and published some of the unpleasant messages and death threats received since the start of the revelations, including a demand of 10,000 dollars in Bitcoins in return for not harming the couple’s children.The insults, smears and death threats spread like wildfire on social media, along with false and defamatory content designed to discredit The Intercept’s staff and Greenwald, who was awarded the Pulitzer Prize in 2014 and who has lived in Brazil for much of the past decade. The hashtag #DeportaGreenwald calling for his deportation trended on Twitter, backed by an online petition on Change.org. The initial reactions from the government, some national media outlets and those whose actions were called into question by the revelations, especially justice minister Sérgio Moro, focused on the supposedly illegal nature of the leaked material – including Telegram messages, audio and video recordings, photos and legal documents – which The Intercept Brasil received from an anonymous source.“The Brazilian authorities must ensure respect for the confidentiality of journalists’ sources, which is guaranteed by Brazil’s constitution, must protect The Intercept Brasil’s journalists and must investigate the serious threats received by Glenn Greenwald and his family,” said Emmanuel Colombié, the head of RSF’s Latin America bureau. “Attacks on the credibility of a media outlet after it is has revealed information in the public interest that is compromising for the government are sadly frequent in Brazil and are clearly designed to deflect the public’s attention from the content of the revelations. In this unprecedented case, they are all more serious for having been accompanied by threats against the lives of journalists and a wave of absolutely disgraceful homophobic and xenophobic insults.”Disinformation and public statements aimed at discrediting the media are very common in Brazil and encourage mistrust of journalism. This mistrust often leads to hate speech, smear campaigns, online mob “lynching” and abusive prosecutions – all of which lead in turn to self-censorship. The climate for journalism has been getting more and more hostile and especially so since Jair Bolsonaro became president in January.The leaks published by The Intercept reveal prohibited collaboration between Sérgio Moro, the judge who was trying the Operation Car Wash corruption investigation, and Deltan Dallagnol, the main prosecutor. Brazil is ranked 105th out of 180 countries in RSF’s 2019 World Press Freedom Index. Alarm after two journalists murdered in Brazillast_img read more

A new agency to censor YouTube, other video sites?

first_img to go further Saudi ArabiaMiddle East – North Africa December 16, 2013 – Updated on January 20, 2016 A new agency to censor YouTube, other video sites? The Al-Hayat report said that Saudis who want to share videos online would have to obtain a permit from this new agency, which would be overseen by Najem’s commission. Only YouTube use compatible with Saudi “culture, values and tradition” would be permitted, the article said.Najem has since expressed strong criticism of the Al-Hayat story, which was published on 2 December, but has stopped short of denying what it reported.“Although already monitored and censored, the Internet has been one of the few spaces where Saudis could express views and share content but this announcement, if confirmed, would yet again show that the Saudi authorities are bent on eliminating all space for freedom and gagging civil society,” Reporters Without Borders said.“We urge the authorities to abandon this repressive measure and all of their other policies of systematic website content censorship, and instead to respect freedom of expression and information.”The plan for the new agency reported by Al-Hayat has attracted a great deal of criticism from Saudi citizens on social networks. RSF_en News As the traditional Saudi media are subservient to the authorities, the Internet, and YouTube in particular, has become the preferred space for Saudis to debate the problems that plague their society. According to Reuters, Saudi Arabia has more YouTube users per capita than any other country in the world. News Follow the news on Saudi Arabia News April 28, 2021 Find out more According to a report in the Saudi newspaper Al-Hayat, the head of the Commission for Audiovisual Media, Dr. Riadh Najem, announced at a meeting with businessmen and journalists on 1 December that he plans to create a new agency to monitor and censor video content on YouTube and other sites. Newscenter_img Receive email alerts Organisation In a letter to Al-Hayat that the newspaper published on 4 December, Najem said the report contain many inaccuracies but he did not deny that his commission intended to create a “tool for protecting young Saudis and making them aware of what is acceptable for Saudi society and culture.” Help by sharing this information RSF joins Middle East and North Africa coalition to combat digital surveillance June 8, 2021 Find out more NSO Group hasn’t kept its promises on human rights, RSF and other NGOs say In 2011, the authorities adopted a number of measures designed to deter the Saudi public from obtaining information about the popular uprisings in other Arab countries and participating in the surge in online activity throughout the Arab world.These measures have been enforced with determination ever since in order to restrict the flow of news and information and throttle any political or social demands.Saudi Arabia is on the Reporters Without Borders list of countries that are “Enemies of the Internet.” Saudi media silent on RSF complaint against MBS Saudi ArabiaMiddle East – North Africa March 9, 2021 Find out morelast_img read more

More than 30 journalists assaulted and detained during 4 May Cairo protest

first_img to go further EgyptMiddle East – North Africa Al Jazeera journalist Mahmoud Hussein back home after four years in prison Toll of 4 MayOf at least 32 journalists targeted:- 20 were assaulted or beaten- 11 were injured- 19 were arrested- 5 were detained- 1 was abducted- 7 had equipment seizedCases in detailA five-member crew from the satellite station Misr 25, comprising reporters Ahmed Abdel Alim, Ahmed Fadl, Musa’ab Hamed and Hassan Khodary (injured that morning in the Abbassiya clashes), and photographer Ahmad Lutfi, were doing a live broadcast near the Al-Nour mosque when they were arrested, taken into the mosque and asked for identification. According to Lutfi, they were all subjected to violence and humiliation by the military police. After seizing all their equipment, troops took them to a military control unit. News News Receive email alerts Musa’ad El-Barbari, deputy director of the Misr 25 station, said the five men appeared before the public prosecutor on 5th May and faced five charges each: – Association with a group intent on disturbing public order and preventing an institution of the state from performing its duties.- Use of force and violence against agents of the security forces responsible for protecting state institutions.- Blocking public and private transport, blocking streets in the area around the defence ministry.- Illegal assembly- Entering a prohibited military zone.Although the station produced documents proving that it employed the five men as journalists and showing they were there purely in a professional capacity, El-Barbari said the prosecutor refused to take this into account. The military prosecutor ordered the release of three of the crew, but extended the detentions of Alim and Fadl by two weeks. They were taken to Tora prison in the south of the capital before being released on 6 May. (Read: http://al-mashhad.com/News/%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%AA%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D…)Two other journalists from the same channel – Mohamed Rabie and Mohamed Amin – were detained in a separate incident nearby (watch: http://www.youtube.com/watch?v=keOFdkOXOKc). They appeared before the military prosecutor and were released the next day.Two journalists from the online newspaper El-Badil, Ahmed Ramadan and Islam Abu-l-Ezz, were assaulted by thugs and handed over to the military police. They were taken to the office of the military prosecutor, who ordered their detention for two weeks and their transfer to Tora prison. However, they were released on 6 May. According to the El-Badil website, they were severely beaten by military police at the time of their arrest and in Tora prison, causing concussion.Abdul Rahman Musharraf, a journalist with the newspaper Al-Watan, was beaten by military police officers before being arrested and taken to the military prosecutor’s headquarters together with El-Badil’s Ramadan and Abu-l-Ezz. He was also released on 6 May.Also on 4 May, Mahmoud Motawe’, a photographer with the online newspaper Sada-el-Balad, received bullet wounds in the back from an unidentified source. He was taken to Qasr Al-‘Aini hospital where he was kept in overnight. Abdul-Rahman Youssef, a contributor to the human rights website hoqook.com, was taking photographs of the clashes outside the defence ministry when he was violently attacked by a thug armed with a knife, who inflicted a serious wound to his ear. He was trapped in the Al-Demerdash area with demonstrators hemmed in by security forces arresting anyone trying to leave, including those who were hurt, and was only able to get out an hour after he was injured. He was then detained by military police and transferred to the prosecutor’s office, where he appeared before the military prosecutor. He was released later that day.Two photographers with the independent daily Al-Masry Al-Youm, Mohamed El-Shami and Ali El-Malki, were beaten and arrested while photographing the clashes. Both sustained injuries in the beatings. They were taken before a military prosecutor and were held in the premises of the military prosecutor’s office in eastern Cairo until finally released late the next afternoon.Three reporters with the daily Al-Watan, Mohamed Kamel, Ahmed Abdu and Ahmed Bahnasi, were taken to Demerdash Hospital after inhaling tear gas that military police used outside the defence ministry. Al-Watan photographer Mohamed Omar was treated in the same hospital, receiving three stitches to a head injury caused by a stone that was thrown at him. All four, including Kamel, who had been attacked by demonstrators the day before, were arrested by military police and were transferred to the military prosecutor’s office in eastern Cairo, where they were taken before a military prosecutor. They were released late the next afternoon.Rabab Fares, a reporter for the independent daily Al-Tahrir, and Ezz El-Nubin, a reporter for the independent daily Youm7, were physically attacked.Al-Jazeera Mubasher-Misr, ONTV, El-Tahrir and CBC television crews were attacked by military police, who smashed their mobile phones.Amer Khamis, a journalist with the online newspaper Al-Mesryoon, was physically attacked.Aya Seyed Mahmoud Abdul-Rahim, a journalist with the online newspaper Misr El-Naharda, was physically attacked and arrested, and then taken before a military prosecutor, who ordered her held for two weeks. As she was being transferred to El-Qanater women’s prison, her release was ordered by Gen. El-Adawy, the head of the military justice system.Sami Abdul Rahman and Islam Adel, two journalists with the online newspaper Sada-el-Balad, were arrested by military police and held in Al-Nour Mosque, near Abbasiya Square, until they were brought before a military prosecutor the next day. They were then released in the afternoon.The camera of Sharif Salah, a photographer with the independent weekly Al-Mashhad, was confiscated by military police, who threatened to arrest him if he did not leave. He still has not recovered his camera.Virginie Nguyen, a Belgian photographer working for Egypt Independent (the online English-language version of the newspaper Al-Masry Al-Youm), sustained an upper jaw fracture and a split upper lip when she was hit full in the face by a stone thrown by demonstrators. She was taken to a hospital for treatment to her injuries, which included two loosened teeth. As she was leaving the hospital, she was detained by military police, who took her from one military hospital to another and then to an army building for interrogation. She was finally released and her camera equipment was returned to her with the “troublesome” photos deleted. The entire incident lasted nearly five hours, she told Reporters Without Borders. She underwent an operation to her upper jaw the next day at the American Hospital.Walid El-Daramalli, a reporter for the independent weekly Al-Karamah, was kidnapped by unidentified individuals while covering clashes at Abbasiya Square early on the morning of 4 May and was taken to a building near the square. He managed to phone friends, who came and released him. He sustained a leg injury. Military police arrested his assailants.In SuezAl-Masry Al-Youm Suez bureau photographer Sayyed Shaker was taking photos of clashes between demonstrators and soldiers protecting the Suez governorate’s headquarters when two army officers asked him to surrender his camera. They slapped and kicked him when he refused, and took him before the Suez military governor, who ordered him released after all his photos had been deleted.Al-Watan reporter Ahmed Ghoneim was accosted by military police outside the military prosecutor’s office buildings on 5 May while covering a demonstration by political activists in protest against the arrests of hundreds of civilian demonstrators. He was manhandled and arrested, and was taken before a military prosecutor. Al-Watan photographer Mahmoud El-Debie was also detained for about two hours during the same demonstration and his camera equipment was seized. Both were released in the early evening and their camera was returned with the contents of the memory cards erased.In a press release on 19 December 2011, Reporters Without Borders condemned the military’s “systematic use of violence against media personnel” in the course of an indiscriminate crackdown on demonstrators in Cairo’s Tahrir Square during the previous three days. A month before, Reporters Without Borders reported at least 44 media freedom violations in the course of clashes between soldiers and demonstrators during the week of 19-28 November. Organisation EgyptMiddle East – North Africa Detained woman journalist pressured by interrogator, harassed by prison staff Follow the news on Egypt News News January 22, 2021 Find out more photo: KHALED DESOUKI / AFP February 1, 2021 Find out more May 9, 2012 – Updated on January 20, 2016 More than 30 journalists assaulted and detained during 4 May Cairo protest Help by sharing this information RSF_en February 6, 2021 Find out more Less press freedom than ever in Egypt, 10 years after revolution ٍRead in ArabicAfter deadly clashes on 2 May near the defence ministry, thousands of Egyptians took to the streets of Cairo and Alexandria two days later to protest against the army’s hold on power.In Cairo, demonstrators gathered, mostly in the Abbassiya district, near the defence ministry, despite warnings the day before from the army against any threat to military premises, and the deployment of large numbers of security forces.The overall toll among the demonstrators was heavy — two dead and more than 130 injured. Those working in the media suffered similarly.Reporters Without Borders recorded at least 32 assaults and detentions of journalists on 4 May alone. Many cameras and mobile phones were seized, some of which have not been returned to their owners. (Read: http://almesryoon.com/permalink/6586.html)The press freedom organization strongly condemns such brutal treatment of media workers and demands that those responsible be identified and brought to justice. The Supreme Council of the Armed Forces is deservedly a new entry in the list of Predators of Freedom of Information published by Reporters Without Borders on World Press Freedom Day, 3 May.last_img read more

Privately-owned TV station being harassed in run-up to parliamentary elections

first_img March 6, 2009 – Updated on January 20, 2016 Privately-owned TV station being harassed in run-up to parliamentary elections Help by sharing this information News Organisation Moldovan reporters harassed by Russian soldiers on border with Transnistria Reporters Without Borders condemns a raid on the privately-owned TV station Albasat on 25 February by three interior ministry agents, who roughed up and arrested two employees, journalist Tatiana Pantilei and accountant Mihail Pantelei.“This raid was unacceptable,” Reporters Without Borders said. “We deplore the use of such methods, which recall those used in the Soviet era, and we reiterate our request to the interior ministry to guarantee the freedom and safety of independent news media, especially as elections are to take place in April.”Although they had no search warrant, the interior ministry agents tried to seize computers, hard disks and documents. They did not succeed because the two employees resisted. The agents hit them and took them to a police station, where they were subjected to a lengthy interrogation.The interior ministry said it carried out the raid because it had been told by a former Albasat employee that he signed a contract with the TV station that violated Moldova’s labour law. Albasat is also accused of not declaring 400,000 lei (30,000 euros) in profits in 2007, and of using unlicensed computer software.Created in 1995, Albasat belongs to the Euronova Media group, which believes that the station is being harassed because of the parliamentary elections in April.Reporters Without Borders appealed to the Moldovan authorities in May 2008 to guarantee the media’s freedom and safety. Moldova was ranked 98th out of 173 countries in the latest Reporters Without Borders press freedom index. MoldovaEurope – Central Asia to go further News MoldovaEurope – Central Asia July 23, 2020 Find out morecenter_img Follow the news on Moldova June 14, 2019 Find out more Transnistrian journalist gets presidential pardon in return for televised confession Receive email alerts News RSF_en Journalists must be respected during Moldova’s political crisis News May 6, 2011 Find out morelast_img read more

Pasadena Plastic Surgeon Releases New Website to Strengthen Online Patient Care

first_img Community News Get our daily Pasadena newspaper in your email box. Free.Get all the latest Pasadena news, more than 10 fresh stories daily, 7 days a week at 7 a.m. 8 recommended0 commentsShareShareTweetSharePin it faithfernandez More » ShareTweetShare on Google+Pin on PinterestSend with WhatsApp,Virtual Schools PasadenaHomes Solve Community/Gov/Pub SafetyPASADENA EVENTS & ACTIVITIES CALENDARClick here for Movie Showtimes First Heatwave Expected Next Week PASADENA, CA–(Marketwire – Nov 29, 2012) – Dr. Daniel Casper, a board-certified plastic surgeon in Pasadena and Los Angeles areas, has unveiled a fully customized, dynamic website to further enhance online patient care. He says the new site will better facilitate doctor-patient communication and serve as a valuable research tool for patients to use.At his practice, Dr. Casper offers a wide array of procedures, including breast augmentation, tummy tuck surgery, facelift surgery, mommy makeovers and lip enhancement surgery. His priority is to assure his patients receive the highest quality care both online and in person. Dr. Casper says the new website for his Pasadena plastic surgery practice allows him to display his dedication to his patients by providing them with a user-friendly online experience. Some of the features of the website include:• Dynamic drop-down menus with detailed procedural information• Before-and-after photo gallery to give patients a visual representation of results• Links to social media profiles for Facebook, Twitter and YouTubeDr. Casper teamed up with San Diego-based medical website design firm Rosemont Media to assemble the aesthetically-pleasing site that serves as an educational resource for his patients. Because so many patients access medical information through the Internet, he says the new website will ease the research process by providing up-to-date information that can be accessed in just one click.About Daniel J. Casper, MDDr. Daniel Casper is board-certified by the American Board of Plastic Surgery and has more than 25 years of experience performing plastic surgery procedures. He completed his General Surgery Residency at the University of Massachusetts and his Plastic Surgery Residency at the University of Southern California and. He is a member of several professional organizations, including The American Society for Aesthetic Plastic Surgery and the American Society of Plastic Surgeons. Dr. Casper is available for interview upon request.Daniel Casper, M.D., F.A.C.S, A.P.C., 10 Congress St., Suite 407, Pasadena, (626) 796-7158 or visit www.drdanielcasper.com. HerbeautyThe Real Truth About The Pain Caused By MicrobladingHerbeautyHerbeautyHerbeautyThat Sale Made Kim A BillionaireHerbeautyHerbeautyHerbeautyKeep Your Skin Flawless With These Indian Beauty RemediesHerbeautyHerbeautyHerbeautyBet You Didn’t Need Another Reason To Stay Coupled Up This SeasonHerbeautyHerbeautyHerbeautyAmazing Sparks Of On-Screen Chemistry From The 90-sHerbeautyHerbeautyHerbeautyRobert Irwin Recreates His Father’s Iconic PhotosHerbeautyHerbeauty Make a comment More Cool Stuff Pasadena Will Allow Vaccinated People to Go Without Masks in Most Settings Starting on Tuesday Beauty Pasadena Plastic Surgeon Releases New Website to Strengthen Online Patient Care Article and Photo courtesy of MARKETWIRE Published on Monday, December 17, 2012 | 1:08 pmcenter_img Name (required)  Mail (required) (not be published)  Website  Community News Your email address will not be published. Required fields are marked * Subscribe Top of the News EVENTS & ENTERTAINMENT | FOOD & DRINK | THE ARTS | REAL ESTATE | HOME & GARDEN | WELLNESS | SOCIAL SCENE | GETAWAYS | PARENTS & KIDS Pasadena’s ‘626 Day’ Aims to Celebrate City, Boost Local Economy Business News Home of the Week: Unique Pasadena Home Located on Madeline Drive, Pasadenalast_img read more

MPG Office Trust, Inc. to Sell its Plaza Las Fuentes Office in Pasadena to East West Bank

first_img faithfernandez More » ShareTweetShare on Google+Pin on PinterestSend with WhatsApp,Virtual Schools PasadenaHomes Solve Community/Gov/Pub SafetyPASADENA EVENTS & ACTIVITIES CALENDARClick here for Movie Showtimes Business News Make a comment Name (required)  Mail (required) (not be published)  Website  EVENTS & ENTERTAINMENT | FOOD & DRINK | THE ARTS | REAL ESTATE | HOME & GARDEN | WELLNESS | SOCIAL SCENE | GETAWAYS | PARENTS & KIDS 3 recommended0 commentsShareShareTweetSharePin it HerbeautyGained Back All The Weight You Lost?HerbeautyHerbeautyHerbeautyThe Most Heartwarming Moments Between Father And DaughterHerbeautyHerbeautyHerbeauty11 Signs Your Perfectionism Has Gotten Out Of ControlHerbeautyHerbeautyHerbeauty5 Things To Avoid If You Want To Have Whiter TeethHerbeautyHerbeautyHerbeautyTiger Woods Is ‘Different Man’ 10 Years After ScandalHerbeautyHerbeautyHerbeautyAmazing Sparks Of On-Screen Chemistry From The 90-sHerbeautyHerbeauty Community News More Cool Stuff Top of the News Your email address will not be published. Required fields are marked *center_img Home of the Week: Unique Pasadena Home Located on Madeline Drive, Pasadena Pasadena Will Allow Vaccinated People to Go Without Masks in Most Settings Starting on Tuesday Get our daily Pasadena newspaper in your email box. Free.Get all the latest Pasadena news, more than 10 fresh stories daily, 7 days a week at 7 a.m. Community News Subscribe Pasadena’s ‘626 Day’ Aims to Celebrate City, Boost Local Economy News Feature Stories MPG Office Trust, Inc. to Sell its Plaza Las Fuentes Office in Pasadena to East West Bank From STAFF REPORTS Published on Wednesday, May 29, 2013 | 6:28 pm First Heatwave Expected Next Week MPG Office Trust, Inc. has entered into an agreement to sell its Plaza Las Fuentes office and retail property located in Pasadena to East West Bank and Downtown Properties Holdings, it was announced today.The purchase price is $75 million, and the buyer has made a non-refundable deposit in the amount of $2.25 million, according to a news statement.The transaction is expected to close on or after June 28, 2013, following the expiration of the tax protection period on the asset, according to the news statement.The sale is subject to approval by the City of Pasadena, in its capacity as air space lessor, as well as other customary closing conditions. Net proceeds from the transaction are estimated to be approximately $30 million (after repayment of debt and closing costs) and will be available for general corporate purposes, according to the statement.MPG Office Trust, Inc. is the largest owner and operator of Class A office properties in the Los Angeles central business district.For more information on MPG Office Trust, go at www.mpgoffice.com.last_img read more

Flintridge Sacred Heart Academy Kicks Off the Year with New Family Social

first_img First Heatwave Expected Next Week On Sunday, August 18, Flintridge Sacred Heart Academy (FSHA) welcomed the Class of 2017 at the New Family Social. The theme was “Tolog Tropical Oasis,” which transformed the Student Activities Center into an island paradise with palm-frond centerpieces, scattered seashells and yards of blue tulle. While parents mingled, the new students cheerfully greeted one another—many of whom were middle-school friends reuniting after a long summer. Joining the day students were FSHA’s new boarding students, who had moved in earlier that day.After a program that featured remarks from President Sister Carolyn McCormack, O.P., Principal Sister Celeste Marie Botello, O.P., senior administrators, and parent volunteers, along with 9th-grade teacher introductions, families were treated to a buffet of burgers, pulled pork, cole slaw and potato salad. And once dinner finished, the new Tologs scooped up bags of candy and cookies from a dessert bar, then posed for pictures with playful ocean props. Excitement lingered long into the night, and these Tologs left ready to start the new school year.Flintridge Sacred Heart Academy (FSHA), 440 St. Katherine Drive,  La Cañada Fltrdg, (626) 685-8500 or visit www.fsha.org. Herbeauty9 Of The Best Family Friendly Dog BreedsHerbeautyHerbeautyHerbeautyJennifer Lopez And Alex Rodriguez’s Wedding DelayedHerbeautyHerbeautyHerbeauty7 Tips To Rejuvenate Winter Dry, Chapped LipsHerbeautyHerbeautyHerbeautyAmazing Sparks Of On-Screen Chemistry From The 90-sHerbeautyHerbeautyHerbeauty15 things only girls who live life to the maximum understandHerbeautyHerbeautyHerbeauty7 Reasons Why The Lost Kilos Are Regained AgainHerbeautyHerbeauty EVENTS & ENTERTAINMENT | FOOD & DRINK | THE ARTS | REAL ESTATE | HOME & GARDEN | WELLNESS | SOCIAL SCENE | GETAWAYS | PARENTS & KIDS Community News Pasadena Will Allow Vaccinated People to Go Without Masks in Most Settings Starting on Tuesday Subscribe Your email address will not be published. Required fields are marked * Community News Get our daily Pasadena newspaper in your email box. Free.Get all the latest Pasadena news, more than 10 fresh stories daily, 7 days a week at 7 a.m. Home of the Week: Unique Pasadena Home Located on Madeline Drive, Pasadenacenter_img Make a comment Name (required)  Mail (required) (not be published)  Website  center column 3 Flintridge Sacred Heart Academy Kicks Off the Year with New Family Social Articles and Photos by FLINTRIDGE SACRED HEART ACADEMY Published on Friday, August 30, 2013 | 1:12 pm More Cool Stuff Business News Pasadena’s ‘626 Day’ Aims to Celebrate City, Boost Local Economy faithfernandez More » ShareTweetShare on Google+Pin on PinterestSend with WhatsApp,PCC – EducationVirtual Schools PasadenaDarrell Done EducationHomes Solve Community/Gov/Pub SafetyPASADENA EVENTS & ACTIVITIES CALENDARClick here for Movie Showtimes 11 recommended0 commentsShareShareTweetSharePin it Top of the News last_img read more